Azbuka Google AdWords oglašavanja

Da biste se oglašavali na Google-u, za početak saznajte značenje bitnih termina koji se koriste u AdWords-u.

Tipovi kampanja:

  • Google Search Network – je vid reklamiranja na Google pretraživaču.
  • Google Display Network – je vid reklamiranja putem Google Display Network platforme, na sajtovima koji imaju aktiviran AdSense. AdSense znači da određeni sajtovi “dozvoljavaju” da se Google oglasi pojave na njihovim stranicama.
  • -Search Network with Display Select – Kombinacija Google Search i Google Display Network.
  • Shopping – vrsta kampanje koja vam pomaže da promovišete proizvode tako što pružaju korisnicima detaljne informacije o tome šta prodajete i pre nego što kliknete na oglas.
  • Video – je vid reklamiranja putem YouTube platforme.
  • Universal app campaign – je vid kampanje koja ima za cilj promovisanje mobilnih aplikacija.

Campaign – Kampanja predstavlja ono najvažnije na vašem Google AdWords nalogu i prvenstveno služi za raspodelu budžeta i odvajanje Search i Display oglasa. Google AdWords kampanja se sastoji od Ad Grupa.

Ad Group – Svaka kampanja se sastoji od oglasnih grupa. Ako se na primer bavite prodajom i servisiranjem mobilnih telefona i želite da oglašavate svoju radnju za mobilne telefone, za svaku vrstu telefona treba napraviti posebnu oglasnu grupu ( Samsung, Nokia, iPhone...).

Ads – Svaka oglasna grupa ( Ad Group) treba da se sastoji od više različitih oglasa. Oglas treba da privuče pažnju potencijalnog klijenta, ukaže mu na vaše konkurentske prednosti i jasno ga pozove da izvrši poželjnu akciju (poseta sajta, preuzimanje aplikacije...).

Landing Page – „mesto“ (stranica) na vašem sajtu na koji vodi klik na vaš oglas.

Impressions – ukupanbroj ostvarenih prikaza oglasa.

CTR- Click Trought Rate. Predstavlja odnos broja klikova na oglas i ukupnog broja prikaza (impresija) oglasa.

Keywords – Ključne reči. Ako je vaš način oglašavanja Google Search, veoma je važno znati odabrati prave ključne reči. Ključne reči pokreću oglase. Ako prodajete Samsung Galaxy S6 jedna od vaših ključnih reči bi bila npr. „Galaxy S6 prodaja“ . Kada potencijalni kupac u Google pretrazi ukuca ovu frazu, vaš oglas će se prikazati.

CPC – Cost Per Click. Predstavlja cenu koju ste spremni da platite za svaku ključnu reč.

Avg CPC – Average Cost Per Click. Pedstavlja prosečnu cenu klika na vaš oglas.

Negative keywords – Služe da blokiramo prikazivanje oglasa za upite koji nisu relevantni. Recimo, ako se bavite samo prodajom telefona, onda bi „servis“ svakako bio jedna od negativnih ključnih reči. Ovako sprečavate trošenje novca na nerelevantne upite.

Search Terms Report– spisak upita koji su aktivirali vaše oglase. Ovaj izveštaj je odličan način za pronalaženje ključnih reči, kako pozitivne, tako i negativne.

Conversion - Konverzija predstavlja ostvarivanje nekog zadatog cilja. Broj konverzija se prati zbog optimizacije kampanje, a svakoj konverziji se može dodati određena vrednost koju donosi radi izračunavanja ROI-a (return of investment). 

autor: Marija Mandrapa

Pošaljite Besplatan Upit