Google AdWords napredne funkcije 1. deo

Mnogi Google AdWords porede sa Adobe Photoshop-om ili Microsoft Excel-om, u smislu da ove alate nije teško koristiti za neke osnovne potrebe, ali što ih više koristimo, sve više shvatamo koliko su ustvari ovi alati kompleksani i koliko ih ne poznajemo. Pošto se kod nas sve više ljudu bavi ili se interesuje za Google oglašavanje, odlučio sam da u nekoliko tekstova čitaoce našeg bloga upoznam sa nekim korisnim “trikovima” za uspešnije vođenje Google AdWords kampanja. Pa da krenemo:

Top Movers Report

Pretpostavimo da je na vašem Google AdWords nalogu došlo do značajnog povećanja u potrošnji ili broju klikova? Umesto da proveravate svaku kampanju da bi ste saznali šta je glavni uzrok ove promene, možete koristiti Top Movers report. Ovaj izveštaj pokazaće vam koja kampanja je odgovorna za povećanje broja klikova ili potrošnje. U ovom izveštaju možete videti i parametre kao što je Click Throught Rate (CTR) na osnovu kojih se može zaključiti koji su uzroci promena.

Da bi ste videli ovaj izveštaj potrebno je kliknuti na tab “Dimensions” i u padajućem meniju sa leve strane izabrati “Top movers”. Desno od padajućeg menija možete izabrati periode koje poredite.

AdWords Skripte

AdWords skripte su nezamenjive kada želite da uštedite vreme i da automatizujete procese koji su vam postali monotoni. Takođe, odlični su za prikupljanje informacija i slanje obaveštenja, tako da primenom skripti možete uštedeti vremene koje ste trošili na traženje problema i grešaka u kampanji i posvetiti se optimizaciji vašeg naloga!

Mogućnosti AdWords skripti su praktično beskonačne. Ukoliko znate šta želite i znate da programirate možete praviti svoje unikatne skripte. Ali ne plašite se, čak i ako ne znate ništa o programiranju na internetu možete naći zaista puno besplatnih skripti koje treba samo preuzeti i kopirati. Tako na primer možete primeniti skriptu koja će automatski pauzirati odgovarajuće ključne reči za robu koje nema na stanju ili će identifikovati stranice sa greškom 404.

Savetujem vam da dobro testirate skripte pre nego što ih prmenite na svim nalozima, posebno ako te skripte ne služe samo da vas informišu, već same vrše izmene na nalogu.

Da bi ste primenili AdWords skriptu, kliknite na “Bulk Operations” u donjem levom uglu. Kada se “Bulk Operations” proširi izaberite “Scripts” i kliknite na “+Scripts” i kopirajte skriptu koju ste odabrali na internetu ili možda sami napravili.

Auction Insigns

Ukoliko je vaš glavni fokus da budete bolji od kunkurencije na AdWordsu, ovaj izveštaj će vam reći da li radite pravu stvar. Ovaj izveštaj daje spisak na kome se nalazite vi i vaša konkurencija (određena na osnovu ključnih reči) i poredi vas po raznim kriterijumima vezanim za AdWords aukcije.

Najveća mana ovog izveštaja je to što podaci iz ovog izveštaja nisu u potpunosti tačni jer u obzir uzima samo ključne reči koje imaju veliki broj traženja, a neretko su fraze sa manjim brojem traženja one koje donose zaradu.

Zbog toga ovaj izveštaj treba koristiti za merenje performansi, a ne kao egzaktnu nauku.

Auction Insigns možete naći u “Keywords“ tabu u padajućem meniju “Detals”.

 

Google zaista pruža neverovatan broj mogućnosti i malo je onih koji su ih sve isprobali. Zbog toga nastavite da pratite naš blog i saznajte iz prve ruke kako uspešno voditi Google AdWords kampanje!

autor: Luka Marić

Pošaljite Besplatan Upit