Guglovi alati

Danas Gugl igra glavnu ulogu u našoj industriji i poslovanju. Nudi veliki broj različitih usluga koje nam olakšavaju svakodnevni rad i napredak. Međutim, dok se Google pretrazi, YouTube-u i sl. posvećuje ogromna pažnja, drugi njegovi alati se ostavljaju po straini.

U ovom tekstu ću vam predstaviti neke od Guglovih alata, kojima se pridaje nedovoljan značaj, a mogu u velikoj meri da unaprede poslovanje neke marketinške kompanije. Neke od njih već svakodnevno koristimo (gmail, hangouts itd.), ali ostalima retko kad pribegavamo. Upoznajte se sa njima i razmislite koji od njih vam može pomoći da unapredite vaš biznis.


Think Insights

 

Think Insights su nešto poput Guglovog portala koji sadrži vesti iz sveta oglašavanja, savete, primere iz prakse itd. Obuhvata različite industrije i namenjen je svima koji se bave marketingom i prodajom. Ukoliko vam je potrebna inspiracija ili želite da saznate više o uspešnim marketinškim i prodajnim poduhvatima iz sveta mode, tehnologije, turizma itd, morate redovno da posećujete ovaj portal!
U njegovom okviru se nalaze neki od alata o kojima ću kasnije govoriti.


Mobile Planet

 

Da li ste znali da 73% stanovnika Saudijske Arabije koristi pametne telefone? Možda ste negde pročitali da 52% korisnika pametnih telefona u Francuskoj surfuje internetom dok gleda TV?
Ovakve zanimljive činjenice koje se tiču korišćenja pametnih telefona možete pronaći zahvaljujući  Mobile Planet Guglovom alatu. On je dostupan za 48 država sveta i omogućava kreiranje prilagođenih grafikona i dobijanje različitih podataka o korisnicima pametnih telefona u odabranom regionu.




Google Docs, Hangouts & Gmail

 

Možda ponekad uzimamo ova tri Guglova alata zdravo za gotovo, ali oni nam zapravo u ogromnoj meri pomažu da budemo što efikasniji u komunikaciji pre svega unutar kompanije (u međusobnoj komunikaciji zaposlenih), a potom i izvan nje (u komunikaciji sa klijentima). Danas uz pomoć ovih alata možemo da završimo posao mnogo brže i efikasnije nego ranije.




Databoard

Databoard je deo Guglovih Think Insights-a koji vam omogućava da imate uvid u različita Guglova istraživanja, podelite ih sa drugima i napravite svoj lični grafikon vezan za neko istraživanje. Ovo je odličan alat koji vam olakšava pronalazak i pravljenje grafikona, vizualizaciju podataka i sl. radi lakšeg utvrđivanja rezultata. Trenutno Gugl nudi svoje podatke samo za SAD.


Google Alerts

Trenutno najpopularniji alat među novinarima, ali može da bude veoma plodonosan i za sve one koji se bave marketingom.  Google Alerts vam omogućava da kreirate određenu temu za koju želite da dobijate nova obaveštenja svaki put kada se ona pojavi na Guglu. Npr. možete izabrati kompaniju ili osobu, a odmah pošto se objavi neki tekst na Gugl mreži vezan za odabrani pojam, Google Alerts će se postarati da ga dobijete na vaš gmail.


Tag Manager

Google Tag Manager vam omogućava da kreirate i ažurirate tagove na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji. Ovaj alat će vam pomoći da testirate i rasporedite tagove radi optimizacije i praćenja. Gugl je skoro unapredio ovaj alat dodavanjem Auto-Event Tracking opcije, koja dozvoljava merenje aktivnosti na sajtu, kao što je npr. broj spoljašnjih klikova, bez potrebe korišćenja dodatnog HTML ili Javascript programskog jezika.

 

Webmasters

 

Google Webmasters je veoma važan alat za sve one koji se bave optimizacijom web sajta. Pre uvođenja ovog alata bilo je skoro nemoguće da se isprati pozicioniranje sajta u Gugl pretraživaču ili su dobijeni rezultati preko nekih drugih servisa bili nepouzdani. Isprativši potrebu brendova da razumeju kako Gugl vidi njihov web sajt, lansiran je ovaj alat.



Sightsmap

Sightsmap je mapa sveta koja koristi fotografije koje su slikane u realnom vremenu kako bi se kreirale lokacije koje su trenutno popularne, ali i da bi se vizuelno ispratile trenutne velike manifestacije u svetu.
Ovaj alat je primarno napravljen za privlačenje turista, ali svaki pametni menadžer koji se bavi marketingom bi trebalo da razmisli kako najbolje da ga iskoristi radi unapređenja poslovanja.




Aps Script

 

 

Brendovi često šalju automatske poruke potencijalnim potrošačima, koje oni retko kad čitaju ili one završe u Spam-u.  Scripts je Guglov alat koji nam omogućava da podesimo ove poruke tako da se automatski prilagode potrošačima. Npr. neki modni brend može da koristi eksterni servis za sakupljanje podataka o vremenskim uslovima na nekoj lokaciji i u periodu kada pada kiša, potencijalnim potrošačima će se slati smo ponuda koja obuhvata kišobrane i kabanice.

autor: Maja Petričević

 

Pošaljite Besplatan Upit