Online oglašivači, bliže se praznici!

Odavno smo svedoci činjenice da je gotovo ceo svet ponude i potražnje naselio i Internet. U ovom blogu dajem vam nekoliko konstruktivnih saveta kako povećati prodaju u periodu kada su praznici na pragu, a svako želi da nađe savršen i koristan poklon za svoje najbliže. U nastavku ću se osvrnuti na istraživanje SocialTimes-a ( http://www.adweek.com/socialtimes/) za tržište Severne Amerike, ali se jako slične kupovne navike sreću na bilo kom tržištu, lokalnog ili regionalnog karaktera.

 

  • *Cyber ponedeljak nastao je 2005. godine pošto je uočeno znatno povećanje internet prodaje prvog ponedeljka posle Dana zahvalnosti koji se slavi četvrtog četvrtka u novembru.

Zabeležen je i podatak da se 81% godišnje prodaje na Internetu obavi upravo u poslednja 3 meseca, a 74% retail prodavaca u periodu praznika stekne 20% od ukupne godišnje zarade!

Pozabavite se posebno digitalnim marketingom!

Najveći broj potrošača se o svim proizvodima informiše na Internetu i upravo tu donose odluku o kupovini! Bez obzira na delatnost kojom se bavite, treba da imate svoj sajt i da budete prisutni na društvenim mrežama.

Razmotrite svoj budžet za oglase!

Reklamni baneri umeju da budu iritirajući, složićete se! Zato korisnici Interneta širom sveta koriste različite načine da spreče pojavljivanje takvih oglasa. Možda bi trebalo da preusmerite budžet na organsko oglašavanje, gde ćete svojim kupcima prići na autentičan način. Verujte, dopašćete im se zbog toga! Kreirajte online nastup svog brenda posmatrajući stvari iz ugla potrošača!

Društvene mreže, društvene mreže!

Dakle, ljudi kupuju online. Neka sjajna, kreativna reklama vašeg proizvoda ili usluge dođe i do njih na najpogodnijoj društvenoj mreži. Imate Instagram profil? Iskoristite ga! Evo kako se tamo odvija praznična kupovina u zavisnosti od vrste proizvoda: najviše se kupuje odeća, zatim nakit, obuća, kozmetički preparati i nešto manje elektronski uređaji.

Stvarno ću zvučati kao Top Shop reklama, ali to nije sve! ;)

Po mom mišljenju je, ipak, Pinterest nekako neopevani heroj praznične kupovine. Akcenat je na vizuelnom izgledu fotografija. Sve je tako uredno, jasno i predstavljeno baš onako kako ste zamišljali da za Novu godinu obradujete dragu osobu. Kupci su i na ovoj društvenoj mreži, ne zanemarite je!

Marketing od usta do usta

Na samom kraju bih posvetila malo pažnje ovom obliku marketinga koji se u poslednje vreme pokazao kao izuzetno uspešan vid reklamiranja.

„Uticajni“ marketing možda za vas ima negativnu konotaciju, jer ne verujete tim tviterašima i blogerima. Zapravo, oni imaju određeni uticaj. Istraživanja su pokazala da kupci na Internetu najviše veruju ocenama i komentarima o vašem proizvodu ili usluzi koji dolaze od strane drugih ljudi.

Youtube je preplavljen video postovima, tzv. „houl video“ postovima u kojima „obični ljudi“ pričaju o nekom proizvodu, preporučuju ga, predstavljaju ga iz ugla realnog kupca, govore o drugim proizvodima tog brenda, o akcijama i popustima. Procenat prodaje u retail kompanijama, koje su angažovale ljude koji se bave ovakvim vidom reklamiranja, u znatnom je porastu.

Pođite od sebe: kada kupite neki proizvod kojim budete oduševljeni i kada ga iskreno pohvalite ljudima iz svog okruženja, da li neko od tih ljudi poželi da kupi isti proizvod?

Nadam se da sam vam dala ideju kako da povećate prodaju svojih proizvoda u prazničnom periodu. Ne zaboravite na precizno targetiranje i – u napad. 

autor: Darja Kovrlija

Pošaljite Besplatan Upit