Smernice za korišćenje Google Display Planner Tool-a

Planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja (Display Planner Tool) je besplatna AdWords alatka pomoću koje možete da planirate oglasne kampanje. Da biste počeli da ga koristite, biće vam potrebno samo nekoliko osnovnih informacija kao što su interesovanja klijenata ili vaša odredišna stranica (landing page). Planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja zatim generiše ideje za targetovanje, kao i procene prikaza i troškove iz prethodnog perioda kako bi usmeravao vaš plan.

Možete da sačuvate plan direktno u AdWords nalog u vidu nove kampanje ili kao dodatak postojećoj kampanji ili oglasnoj grupi. Imate i opciju da preuzmete plan kako biste ga kasnije pregledali ili dodali.

Zašto biste koristili planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja?

Ideje za početak

Ideje za ključne reči, odredišta za plasman i sve ostale metode ciljanja na Mreži multimedijalnog oglašavanja vam pomažu da planirate kampanju.

Procene prikaza i troškovi iz prethodnog perioda usmeravaju vaše odluke

Procene pokazuju kakav učinak ideje mogu da imaju na osnovu rezultata iz prošlosti. Troškovi iz prethodnog perioda vas usmeravaju ka idejama u okviru vašeg budžeta i pomažu vam da podesite ponude za ideje koje prihvatite.

Plan koji možete da delite

Preuzimanje jednim klikom olakšava izvoz i deljenje plana sa klijentima i kolegama.

Kako da planirate kampanju za Mrežu multimedijalnog oglašavanja?

Display Planner Tool olakšava kreiranje AdWords kampanja pronalaženjem mesta koje vaša ciljna grupa posećuje i sugeriše nove načine za povezivanje sa njima. Pogledajte video i saznajte na koji način možete uneti demografske parametre, sajtove povezane sa vašim klijentima i iskoristiti hiljade novih sajtova, mobilnih aplikacija i video kanala.

1. Kliknite na karticu Alatke i izaberite „Planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja“.

2. Idite u odeljak „Preuzimanje ideja i procena“ i unesite jednu od sledećih stavki ili više njih:

  • Interesovanja vaših klijenata, kao što su ključne reči, kategorije ili sajtovi povezani sa vašim brendom ili proizvodom koji želite da prodate. Ako imate veoma konkretan cilj i želite da precizirate ideje, unesite više informacija. Da biste istražili dostupni inventar mreže i dobili raznovrsni skup ideja, unesite manje informacija.
  • Odredišnu stranicu onoga što planirate da oglašavate, kao što je stranica brenda ili proizvoda.
  • Lokaciju i jezik klijenata.
  • Da li je cilj kampanje direktan odgovor (želite da klijenti klikom dođu do vašeg web sajta ili da ostvare kupovinu) ili brend (želite da klijenti vide poruku o brendu ili budu obavešteni o proizvodima).

3. Kliknite na "Preuzmi ideje za oglasne grupe" ili "Preuzmi ideje za odredišta za plasman". Videćete ideje zasnovane na informacijama koje ste uneli, zajedno sa procenama prikaza i troškovima iz prethodnog perioda.

Na kartici "Pojedinačne ideje za ciljanje" ćete pronaći ideje za ključne reči, interesovanja, teme, odredišta za plasman, demografske kategorije i ponovno oglašavanje. Na obližnjoj kartici "Ideje za oglasne grupe" ove ideje za ciljanje su grupisane u već napravljene oglasne grupe.

4.Kliknite na duple strelice (») pored ideje za oglasnu grupu ili pojedinačne ideje za ciljanje koju želite da dodate u plan. Dok dodajete ideje one se pojavljuju u okviru stavke „Vaš plan“.

Prva ideja koju dodate u plan pravi novu oglasnu grupu u okviru stavke „Vaš plan“. Možete da nastavite sa dodavanjem ideja u ovu određenu oglasnu grupu. Takođe, možete da napravite dodatne oglasne grupe klikom na znak plus (+).

Ako želite da izmenite oglasne grupe, klikćite na određenu oglasnu grupu sve dok ne bude bila istaknuta, a zatim dodajte ili uklonite konkretne ideje za ciljanje. Procene će se ažurirati dok dodajete i uklanjate ideje.

Kada dodajete ideje, organizujte plan onako kako biste organizovali kampanju u AdWords-u, tj. tako što ćete napraviti oglasne grupe na osnovu usko povezanih tema.

5.Opciono: Filtrirajte ideje koje vidite tako što ćete promeniti informacije na vrhu planera za Mrežu multimedijalnog oglašavanja ili dodati još opcija ciljanja i filtera na levoj tabli. Imajte na umu da ćete tako ažurirati ideje i procene koje vidite. Opcionalno ciljanje i filteri sadrže:

  • Zakazivanje oglasa: Filtrirajte ideje prema datumu i vremenu kada ćete zakazivati prikazivanje oglasa.
  • Izuzimanja u okviru kampanje: Filtrirajte ideje da biste uklonili neželjeno ili irelevantno ciljanje, kao što su određene ključne reči ili odredišta za plasman.
  • Veličine i formati oglasa: Filtrirajte ideje prema tipovima oglasa koje želite da koristite sa ovom kampanjom.

6. Kliknite na dugme Pregledaj plan da biste videli rezime plana.

7. Kliknite na Sačuvaj na nalog da biste dodali plan na nalog ili na Download icon Preuzmi da biste ga preuzeli.

Stavka Sačuvaj na nalog vam omogućava da u postojeću kampanju ili oglasnu grupu dodate plan kao novu kampanju. Zatim možete da upravljate kampanjom na kartici Mreža multimedijalnog oglašavanja u AdWords-u.

Stavka Preuzmi generiše CSV datoteku koju kasnije možete da otpremite u AdWords, AdWords Editor ili planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja. Ako otpremite plan u AdWords ili AdWords Editor, ne zaboravite da i dalje treba da podesite kampanju da bi mogla da postane aktivna: odaberite podešavanja, podesite ponude, izaberite budžet i dodajte oglas. Ako plan otpremite u planer za Mrežu multimedijalnog oglašavanja, možete da nastavite sa podešavanjem plana kako biste dobili nove ideje ili procene.

autor: Vlada Ilić

Pošaljite Besplatan Upit