Šta ima novo na Instagramu?

Instagram se uskoro menja!

 

Jedna od omiljenih društvenih mreža u svetu menja način prikazivanja sadržaja koji će biti vođen algoritmom.

Svi smo se pre nekoliko godina zaljubili u Instagram i volimo činjenicu da, kada god se ulogujemo, možemo hronološki da pregledamo sve fotografije koje su postavili naši prijatelji, poznate ličnosti i različiti zanimljivi profili koje pratimo. Ali pregled sadržaja na ovoj aplikaciji uskoro neće biti tako „instant“. Kao što su to ranije učinili Facebook i Twitter, i Instagram će se uskoro rešiti hronološkog feed-a.

Instagram blog post nas je obavestio da će ova aplikacija početi da koristi algoritam za personalizovanje feed-a svakog korisnika na kojem će se pojavljivati sadržaj baziran na njihovim interesovanjima i vezama, a ne hronološkim redom. Ovo ne treba da vas brine, svi postovi će i dalje biti tu, samo vama prikazani prema drugačijem rasporedu.

Sigurna sam da vam se čini da nije tako, ali prosečnom korisniku Instagrama promakne oko 70% fotografija i video klipova koje objavljuju njegovi prijatelji i ljudi koje prati. Pomenuti algoritam će ovom brendu pomoći da svojim korisnicima obezbedi relevantan sadržaj, odnosno samo one postove čiji autor ili tematika spadaju u interesovanja pojedinačnog korisnika. Zauzvrat, korisnici će provoditi više vremena na Instagramu i samim tim videće više plaćenih oglasa.

Prelazak na prikazivanje sadržaja prema algoritmu je bilo neizbežno, s obzirom na to da je ova aplikacija u vlasništvu Fejsbuka, čiji sav uspeh leži upravo u ovom algoritmu News Feed -a. Fejsbuk koristi hiljade faktora koji pomažu u određivanju relevantnog sadržaja za svakog pojedinačnog korisnika! Zanimljiva činjenica je ta, da mnogi korisnici i ne znaju da ovaj algoritam postoji i prilikom saznanja bivaju šokirani i ljuti što Fejsbuk povlači konce u njihovoj društvenoj interakciji na ovoj mreži.

Instagram je mreža koja se raširila po celom svetu i okuplja ljude sa različitih krajeva planete. Ovo je trenutak kada Instagram probija vremenske granice. Na primer, ukoliko vaš omiljeni muzičar ili bend objavi video svog sinoćnjeg koncerta, to će biti prva objava koja će se ujutru pojaviti u vašem feed-u bez obzira na broj profila koje pratite ili vremensku zonu u kojoj živite. Isti je slučaj i kada vaš najbolji prijatelj objavi sliku, ona vam neće promaći.

Instagram će uskoro početi sa implementacijom algoritma i testiranjem na određenoj grupi korisnika, a kako je plan sproveden u delo, videćemo u nekoliko narednih meseci.

autor: Darja Kovrlija

Pošaljite Besplatan Upit