Unapredite svoj marketing uz pomoć ovih trikova!

Svi mi imamo isti primitivni deo mozga.

Taj deo se zove amigdala i on kontroliše naše emocije i ishitrene reakcije. Ona radi mnogo brže od našeg svesnog dela mozga.

Reakcija koju imamo u afektu traje 3 sekunde ili manje. Svaka emocija uvek ostavi jači utisak nego bila koja racionalna misao. Emocije se obrađuju pet puta brže nego racionalna misao. Uzevši ovo u obzir treba imati u vidu sledeće kada je reč o marketingu: ljudi ne kupuju proizvod ili uslugu – ljudi kupuju rešenja za probleme i potrebe, traže puteve ka sopstvenim željama, odnosno ono što im “srce želi”.

Uvek treba ciljati na instinktivnu reakciju kod ljudi – koristiti reči i fotografije koje izazivaju uzbuđenje, radoznalost, pa čak i nizak stepen anksioznosti.

Da biste efikasno dosegli do Vaše ciljne grupe, treba obratiti pažnju na sledeće:

1. Promovisanje ekskluziviteta - skoro na samom vrhu Maslovljeve hijerarhije potreba leži samopouzdanje. Ljudi imaju potrebu da se osećaju bitno, kao da su deo ekskluzivne grupe. Zato i mnogi oglašivači za svoje brendove ili usluge koriste slogane poput “Mi nismo za svakoga”.

2. Postaviti minimum

3. Ukloniti stres od potencijalnih blokada –podsetiti korisnike kako je lako započeti bilo šta!

4. Pozvati se na snagu brenda

5. Glasanje 

Uprkos činjenici da su izabrane nasumično, etiketa je na kraju uticala na njihov performans. Etiketirajte svoje korisnike i oni će se ponašati u skladu sa karakteristikama grupe u koju ste ih smestili.

Naš mozak voli slike. Primitivni deo mozga posebno privlače slike seksa, opasnosti i hrane.

Nemojte ni preterivati: privlačna motoristkinja u bikiniju koja jede čizburger verovatno neće povećati konverzije.

Više od 90% podataka koje mozak obrađuje je vizualno.

Mozak pamti slike sa tekstom mnogo bolje nego samo tekst.

Poruku oblikujte u priču. Smislite upečatljiv naslov kojim ćete privući publiku i dati joj informacije koje želite da znaju.

Pokažite svoje lice. Odnosno lice svog tima. Ljudska bića od rođenja funkcionišu tako da prepoznaju ljudska lica.

Deo mozga koji obrađuje slike se nalazi odmah pored dela koji upravlja emocijama.

Sve slike ljudskih lica privlače našu pažnju, dok slike beba izazivaju povećanu draž u našim receptorima za emocije.

Upotrebite i ovu taktiku: Neka slika lica gleda ka vašem “call to action” dugmetu, jer ljudski mozak prati pogled lica u koje gleda.

Kad smo već kod “call to action” dugmeta, ono treba da: 1. Stvori blag osećaj hitnosti (da se iskoristi proizvod/usluga); 2. Daje tačna uputstva; 3. Uverava da vršnjaci već koriste proizvod/uslugu i da su zadovoljni.

Boje jesu bitne. Različite boje šalju različite signale našem mozgu. 85% potrošača je izjavilo da su kupili određeni proizvod zbog njegove boje.

CRVENA

Koriste je restorani, jer stimuliše apetit; Stimuliše osećaj za hitnost, često je viđamo kao boju kojom je ispisana reč RASPRODAJA; Koristi se u komunikaciji sa impulsivnim kupcima.

ŽUTA

Predstavlja optimizam, mladost; Predstavlja čistoću; Koristi se u izlozima prodavnica i privlači veći broj kupaca; Kod beba izaziva nemir i tera ih na plač; Umara oči.

PLAVA

Vezuje se za mir; Preferiraju je muškarci; Umanjuje apetit; Povećava produktivnost; Koristi se u korporacijskom poslovanju, jer nije invazivna; Stvara osećaj sigurnosti i poverenja u brend.

NARANDŽASTA

Označava agresivnost; Koristi se za call to action – kupite, prodajte, pretplatite se!; Privlači impulsivne kupce; Predstavlja veseo i prijateljski nastrojen brend.

ZELENA

Boja prirode i zdravlja, ali i boja novca; Ublažava depresiju; Asocira na toplinu; U prodavnicama se koristi da opusti mušterije.

LJUBIČASTA

Predstavlja bogatstvo, uspeh, mudrost, misteriju. U marketingu se najčešće koristi kao boja anti-age i proizvoda za podmlađivanje; Smiruje i predstavlja kreativan i mudar brend.

Da rezimiramo:

1. Izazovite emocije kod svojih kupaca/korisnika;

2. Prodajte prednosti, a ne karakteristike;

3. Promovišite ekskluzivnost;

4. Učinite korišćenje lakim za svoje kupce;

5. Koristite efektne slike i ojačajte tekstualne poruke koju šaljete;

6. Pričajte zanimljive priče;

7. Pozovite na akciju, navedite ih da učine korak ka kupovini;

8. Znajte da su BOJE mnogo više od lepih stvari za gledanje.

autor: Marija Mandrapa

Pošaljite Besplatan Upit