Zbog čega ljudi odlučuju da nastave s gledanjem TrueView in-stream oglasa?

TrueView in-stream formati omogućavaju ljudima da preskoče gledanje sponzorisanog video oglasa. Ovo nameće pitanje ko i zbog čega odlučuje da odgleda reklamu kada mu je na raspolaganju Skip ad opcija?

Davanje potrošačima mogućnost da preskoče gledanje video oglasa posle samo pet sekundi čini sve važniju potrebu da se stvori privlačan sadržaj koji će držati pažnju gledalaca. Nakon što tih pet sekundi prođe, TrueView oglasi pružaju priliku da ispričate svoju priču, kažete nešto o svom brendu u onoliko vremena koliko vam je potrebno.

Poslednje istraživanje Google-a daje uvid u to koji ljudi gledaju TrueView oglase i zbog čega.

Ko su ljudi koji odlučuju da odgledaju TrueView video oglas do kraja?

U Velikoj Britaniji postoje određeni tipovi ljudi koji imaju veće šanse da ogledaju oglas do kraja od onih drugih. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji su stari između 22 i 44 godine imaju najveće šanse da odgledaju oglas do kraja.

U pomenutoj starosnoj grupi, 16% onih koji imaju između 25 i 34 godine će verovatnije odgledati oglas do kraja, dok za 21% onih koji imaju 35 i 44 godina isto to važi.

Međutim, nije sve u godinama. Postoje i male razlike kada govorimo o polovima. Naime, 9% više šanse da odgledaju oglas do kraja imaju žene.

Pored godina i pola, zanimljivo je spomenuti i to da će oni koji su prethodno već posetili vaš web sajt za 12% verovatnije odgledati vaš video oglas u odnosu na one koji to nisu.

Zbog čega ljudi odlučuju da odgledaju video oglas do kraja?

Verovatno ste se pitali: zbog čega ljudi skipuju oglas?

Odgovor je krajnje jednostavan i logičan. Najčešći razlog preskakanja reklame je nedostatak interesovanja za sadržajem koji se oglašava. Ne postoji magični recept za savršeni oglas, ali postoje neke ključne karakteristike koje privlače globalnu publiku i koji su povezani sa višim tzv. “view-through rate-ovima”.

U cilju definisanja ovih karakteristika, istraživanje je podrazumevalo gledanje na hiljade TrueView oglasa iz 16 zemalja i 11 kategorija proizvoda. Snimci su kategorizovani prema 170 kreativnim karakteristikama i praćeno je koliko dugo su ljudi gledali oglas bez kliktanja na “Skip ad”. Iz istraživanja su se identifikovale neke ključne karakteristike oglasa koje ljudi žele da gledaju.

Humor je najbitnija karakteristika promo snimaka koja se vezuje za visoki “view-through rate”. Koliko humor može biti moćan pokazuju  Air New Zealand’s ‘The Most Epic Safety Video Ever Made #airnzhobbit’Pepsi ‘Test Drive’Poo Pourri ‘Girls don’t Poop’.

Takođe, ne tako iznenađujuće, istraživanje je pokazalo da ljudi češće odgledaju promo video do kraja ukoliko u njemu učestvuju poznate ličnosti. One u određenim snimcima čak i učestvuju u duhovitim scenama čime se “jednim udarcem ubijaju dve muve”! Neke od reklama sa poznatim ličnostima koje su postigle zavidne rezultate su  Turkish Airlines’ ‘Kobe vs Messi: Selfie Shootout’Volvo Trucks’ ‘Epic Split’T-Mobile’s ‘#KimsDataStash’.

Inače, Turkish Airlines’ ‘Selfie shootout’ je dosegao neverovatnih 141 milliona pregleda, a nedavno je i proglašen pobednikom #10YearsofYouTubeAds takmičenja. Ovo dokazuje da VIP ličnosti mogu biti pravi boost za vaš brend i mogu dovesti do sjajnih “view-through rate-ova”.

Od slatkih i neobičnih do sasvim realnih i složenih, animacije se pojavljuju kao još jedna od karakteristika video snimaka koje ljudi ne skipuju.  Nike 'poslednja utakmica"'Honda ruke”Metro Trains Melbourne – glupi načini za umiranje” su odlični primeri.


Istraživanje je pokazalo i to da sadržaj pre kojeg se aktiviraju reklame može biti ključ uspeha. Naime, oglasi koji bivaju pušteni pre video snimaka koji imaju više od 100.000 lajkova, najčešće imaju visoke “view-through rate-ove”.

Kako izvući maksimum od YouTube oglašavanja?

Pri kreiranju i vođenju YouTube kampanje treba se voditi zaključcima iz ovog istraživanja. Zaključci o najboljoj praksi i saveti su u nastavku.

Imajte u vidu ključne karakteristike

  • Kada kreirate novi video sadržaj, poželjno je da on sadrži neku od ključnih karakteristika uspešnih YouTube kampanja – humor, poznate ličnosti lii animaciju.

Nije pak ni sve u kreiranju novog sadržaja

  • Razmislite o postojećim sadržajima i načinima kako možete da ih unapredite. Sadržaj ne mora biti potpuno nov da bi ostvario sjajne rezultate.

Dosegnite prave ljude u pravo vreme

  • Postojanje sjajnog video sadržaja je samo preduslov uspeha. YouTube oglašavanje nudi zaista brojne opcije targetovanja. Iskoristite ih na pravi način.

Razmišljajte šire od razmišljanja o prvih 5 sekundi 

  • Nakon što je neko odabrao da odgleda vaš video oglas, imate savršenu priliku da ispričate priču o svom brendu. Iskoristite to na najabolji mogući način!

autor: Vlada Ilić

Pošaljite Besplatan Upit